Den stora frågan

Vår förlovning var lite halvplanerad, främst för att jag är så otroligt petig när det gäller förlovningsring. Hade pratat (eller tjatat) på Richard under sedan strax innan årsskiftet skulle jag tro..när vi skulle gifta oss och redogjorde att jag absolut inte tänker gifta mig 2013 då de är ett "otursår" utan att 2012 var året vi skulle gifta oss. Richard mest skrattade och sa "visst visst älskling".

Men så helt plötsligt satt han där och kollade på förlovningsringar, jämförde olika sidor och jag blev helt chockad. Ska vi förlova oss kanske..på riktigt!? Hihi söta tanke. Dagen efter skulle Richard åka och kolla hos Albrekts Guld på Hansa City i Kalmar för att se vad dom hade och vad de kan kosta..dock mest för skoj skull men jag hängde med. Jag hittade en potensiell ring och Richard hittade en som han gillade, dock hade dom inte "min" i vitguld så jag gick själv till den butiken senare på dagen. Efter x-antal besök konstaterade jag att nej, de var inte "min" ring. Helgen efter besökte jag och Annica Molins Guld & Silver i Kalmar och DÄR HITTADE JAG DEN. Den var precis som jag tänkt mig..med en prislapp som var midre trevlig :p

Oavsett vad så var det min ring - jag hade hittat MIN ring de fanns inga tvivel! Vi beställde ringarna och de skulle ta ca 2 veckor för dom att komma. Torsdagen nästan 1,5 vecka senare hade dom kommit och älsklingen åkte och hämtade dem. Jag ville inte se ringen innan han friade, och när fick han bestämma själv - men romantiskt skulle det vara!!!

Samma kväll lagade vi middag tillsammans, hade tänt en massa ljus och njöt av den goda maten. Efteråt satt vi i soffan och Richard ställde den stora frågan. Visst blev jag lite tårögd men sa såklart JAA!! Hihi, jag äntligen sätta den otroligt vackra ringen på mitt finger! Fick inget romantsikt tal men de gick lika bra ändå!

14-04-2011 förlovade vi oss!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Grattis!!



Kärleken är bäst.

2011-04-17 @ 20:04:23
Postat av: Alice

Gick han ner på knä då? ;)

2011-04-18 @ 09:40:52
URL: http://ecilaalice.blogg.se/
Postat av: lovisa

allt bra?:)

2011-04-18 @ 10:08:37
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: sarah

grattis :)

2011-04-18 @ 10:20:41
URL: http://sarahrnic.blogg.se/
Postat av: Jojo

Tack så mycket allihoppa!! :)

Alice: Nej han gick inte ner på knä, årets besvikelse :p Men han har problem med knät och skulle inte komma upp..så oh well!

2011-04-18 @ 22:16:03
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0