Kollar lokaler

Vi kan inte riktigt bestämma oss om vi ska gifta oss i Kalmar eller i Sörmland. Majoriteten (aka i princip alla) utav gästerna kommer ifrån Stockholm men då får dom väl se det som en trevlig weekend borta om det nu blir Kalmar. Känns betydligt lättare att gifta oss här i Kalmar eftersom planeringen blir betydligt enklare, mindre resor och mer kontroll till lilla mig.

Har hittat två ställen som vi är intresserade av, båda två slott men inte de klassiska slotten :p Tänker inte publicera vilka ställen det är så ingen tar våra val ;) Hihi! Nej vi får se hur det blir men jag har hört av mig och förhoppningsvis kan vi besöka dem inom några veckor. Vill boka lokal + kyrka så snart som möjligt för att boka av dem från min gigantiska checklista.

De positiva med de båda lokalerna är att man själv tar in catering och alkohol, vilket gör att prisets snabbt halveras i jämförelse med att ställets egna restaurang ska göra allt. Ena stället har dessutom runda bord vilket jag så gärna vill ha. Visst blir det lite mer att göra själva..dekorera, blommor med mera. Men jag tycker att allt sådant är roligt, plus att dekorationerna i stort redan är klara:
- Blommor på borden i vitt, lila och rosa
- Ljus i höga ljusstakar
- Rosblad på borden
- Servetter med lila snöre runt samt namnlapp
- Vita överdrag på stolarna
- Vita dukar

Nej nu ska jag hoppa i sängen..

Kommentarer
Postat av: Michelle von Walden

Svar:

Ja jag fick svar, kostar från 35-45 kronor per bit ungefär. Har mailat flera olika bagerier =)

2011-04-18 @ 09:30:29
URL: http://fromwellnesstowedding.spotlife.se
Postat av: Sverigetrotteriger

Hej igen, tips. Be om att få div. offerter och pris förslag ifrån alla ställen ni bokar - lokal, catering etc. och räkna ihop ungefär vad den totala kostnaden kommer ligga på sen är det dags att börja förhandla. Priser går att ändra och en del saker går att utesluta helt. Lägg fokus på det som är det absolut viktigaste för er. :)

2011-04-18 @ 10:28:12
URL: http://traveler.blogg.se/
Postat av: LisaMarie

Lokal känns det svåraste att fixa till bröllop och stora fester tycker jag, i alla fall om man är petig och verkligen vet på förhand hur man vill att det ska se ut. Förstår verkligen att du vill bocka av den posten på göra-listan. Grattis till förlovningen förresten! :)

2011-04-18 @ 11:34:56
URL: http://lisamariesvarld.blogspot.com/
Postat av: Jojo

Lisa Marie: Tack :) Jo lokalen är inte lätt någonstans, som sagt speciellt eftersom jag vet exakt hur det ska se ut. Och man vill ju inte kompromissa när det gäller bröllopsdagen - då ska de vara exakt som i mitt huvud! Vi får se men känns som jag hittat ett bra alternativ nu :)

2011-04-18 @ 15:42:01
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/
Postat av: Jojo

Michelle: Ja men de är ju perfekt, jag trodde de skulle vara betydligt dyrare men de är ju perfekt :)

2011-04-18 @ 15:42:37
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/
Postat av: Jojo

Sverigetrotteriger: Ja men precis, jag har offerter i massor. Känns som det enda sättet att skapa sig en uppfattning om hur mycket saker kostar. Gäller att bestämma budgeten och sedan ta det från det, vi kommer boka en lokal och sedan ta in catering och handla egen alkohol..då är det lättare att hantera kostnaderna :)

2011-04-18 @ 15:48:38
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0