Det här med efternamn..

Här om veckan när älsklingen och jag åkte ut på roadtrip i Blekinge kom den stora frågan upp - EFTERNAMN!! Haha han tycker att jag ska byta namn till Nilsson - som råkar vara sverige fjärde mest vanliga efternamn. Skulle jag alltså gå från att vara den enda Johanna Augustesen i landet till att bli Johanna Nilsson nr 551.a i ordningen? I DONT THINK SO!

Jag tycker alltså att Richard kan byta efternamn och joina klanen Augustesen! Diskussionen kommer fortsätta och lär bli rätt intressant eftersom vi båda har väldigt starka viljor. Meeen vi har ju iaf ett gäng månader kvar innan beslutet ska vara fattat och tur är väl det :p

Såklart man vill att hela (kommande) ska ha samma efternamn så jag vet inte hur vi kommer lösa det hela! Vi har inga andra roliga och unika efternamn i släkten vad jag vet..och hitta på ett nytt känns ju faktiskt rätt mobbat :p

Vad tror ni - några tankar?


Kommentarer
Postat av: Katrin

Richard får ge sig! puss!!

2011-08-23 @ 20:29:24
Postat av: Jen

Min man tycker att Richard borde se hur unikt ditt efternamn är och spola ner sitt efternamn och njuta av att inte heta som halva sverige :P Era barn kommer kunna vara unika i skolan och inte dela efternamn med 30 andra i skolan. Bara en tanke ^^

2011-08-26 @ 10:00:01
URL: http://mybridalbookonline.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack my love - jo man tycker ju att han borde ge upp!



Jen: Precis! Jag tyckte det var ascoolt att vara ensam om mitt efternamn och slippa en massa missförstånd. Mannen min får helt enkelt ge sig :) hihi!

2011-08-30 @ 22:31:36
URL: http://lifebyjojo.wordpress.com
Postat av: Cornelia Tonéri

Om inter Rickard ger sig får ni nog hitta på ett nytt ändå :-) Själv hette jag Eriksson innan Tonéri. Tonéri kommer från min frus före detta efternamn Tonström och mitt före detta Eriksson :-)

Kram till dig!

2011-09-01 @ 19:38:52
URL: http://www.corneliatoneri.blogspot.com
Postat av: Johanna

Sv: Mycket bra idé får jag säga Cornelia, blev en fin kombination :) Ja vi får se hur det hela slutar..jag lekte runt med lite olika kombinationer men han mest skrattade :p Kram kram

2011-09-01 @ 20:25:42
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/
Postat av: *emma*

Jag vill ha ett helt nytt som bara jag och min MAN kommer heta.. komma på och klöpa ett eget.. men han vill heta det han heter.. så jag får väl snällt ge mig!

;)

2011-09-02 @ 13:31:50
URL: http://motettslankareliv.webblogg.se/
Postat av: Johanna Rodenfelt

Klart han ska byta! Roligare att heta nått unikt än Nilsson! :) Jag och min fästman har börjat diskutera det där med efternamn också (fast vi inte bestämmt när vi ska gifta oss eller nått). Men hos oss är problemet att båda har speciella efternamn och väldigt långa. HAHA, att de ska vara så svårt de där!

2011-09-05 @ 18:36:50
URL: http://johannaslivsomstudent.blogg
Postat av: Lovisa

Jag tycker inte de är mobbat och hitta på ett nytt efternamn. Sambon heter Svensson och jag Johansson så vi har kommit på ett eget; Vilm. Vi - för att det är vi två, L för mitt förnamn och M för sambons. Så prova! ;)

2011-09-10 @ 22:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0