Resor och ledigheter

När jag tänker smekmånad ser jag framför mig turkost vatten, vattenvilla, pool på terassen, trappa ner till havet och massa exotiska drinkar i solen - Maldiverna nästa?

Richard läste precis en artikel på Aftonbladet om alla röda dagar som infinner sig på vardagar nästa år - perfekt år att börja jobba alltså ;) Om man tar ledigt 5 dagar under jul-nyår 2012 får man en total ledighet på 16 dagar. Det hade varit den perfekta tiden att åka på smekmånad!

Nackdelen är ju att det är såååå dyrt att åka iväg under jul och nyår, samt att vi måste boka asap. Och njaa det är ju lite klurigt eftersom vi inte har jobb och vet hur mycket pengar vi faktiskt har att lägga på smekmånaden. Tufft att boka en resa för säg 50.000:- och sen har vi inte dom.

Nu i veckan tänker vi prata med resebyråerna i Kalmar och se om dom har några förslag, finns ju så många resmål och hotell - vilken djungel!


Say hello to Maldiverna!

Kommentarer
Postat av: Lizette

Maldiverna satsar vi också på fast i okt/nov. Jag hittade på ving och fritidsresor, förra året, när jag kollade flyg m.m. tätt inpå dagens datum och där fanns ledigt så det är inte säkert ni behöver boka redan nu. Men säg gärna vad de sa så vi kan prata med våra resebyråer här. =)

2012-01-01 @ 22:17:45
URL: http://lizettesbrollop.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh det såg härligt ut, vi gifter oss den 21 juli och har precis börjat fundera på bröllopsresa, vi har kikat på Kroatien & Italien, men Maldiverna såg inte dumt ut! : )



I jul blev vårt bröllop officiellt så nu är även bloggen det: inodocglust.blogg.se, kika gärna in! : )

2012-01-02 @ 10:38:40
URL: http://inodochlust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0