Prisuppgifter

Var inne i stan och gick på en bröllopsrunda, målet var att vi skulle:

- Kolla priser för att hyra Richards kläder
- Kolla priser för bröllopstårtan och vad för typer konditorierna i stan gör
- Kolla priser för brudbukett, tärnbuketter samt bordsdekorationer.
- Hämta förlovningsringarna hos juveleraren som graverat

Gick väldigt bra och hann med att äta lunch och shoppa lite på H&M - herregud jag har inte köpt kläder sen innan julen tror jag :p Underkläder var ett måste! Checkade av allt från listan förutom hyra utan kläderna, var så många att butiken att vi inte orkade vänta.

Var inne och pratade med en florist, Buketten i Kalmar, och hon var väldigt trevlig. Visade upp mina bilder och hon trodde att brudbuketten kostade 1500:-, tärnbuketterna 250:- och bordsdekorationer runt 250:-. Helt okej priser, brudbuketten är enligt budget och övrigt lite billigare än jag tänkt. Ska upp och prata med floristen i Berga Centrum också..det är där vi brukar köpa blommor, dom är supertrevliga och duktiga! Hoppas att dom kan trolla fram lite billigare priser också.

Tårtan då? Jo, dom gör precis som jag misstänkt enbart tårta på ställning..de klassiska alltså. Kvinnan hade ingen koll på vad hon pratade om, hoppas att hon inte var konditor! :p Jag kunde mer en henne men oh well! Dom tog 42:- biten om man ville ha chokladbotten, och då valde man till en mousse och fick lite dekorationer på. Ska kolla med dom andra 700 konditorierna i stan och se vad dom tar.

Nu kan jag iaf skriva in lite mer faktiska siffror i vår bröllopsbudget! *Sweet!*

Mycket inspirerande bordsdekoration, romantisk och mysig!

Kommentarer
Postat av: Annica

Då får man lite koll på vad som finns och vad man har att röra sig med. :-)

2011-06-18 @ 16:23:49
Postat av: Mimi

Att inte säga att det var en brudbukett gjorde min bukett hälften så dyr, haha. Dom är så himla giriga!

2011-06-18 @ 17:04:14
URL: http://kiminostyle.blogg.se/
Postat av: Josefin

Kolla med Caroline Dourén ang tårtan, hon är jätteduktig!



http://stheavenstreet.blogspot.com/

2011-06-18 @ 17:44:40
Postat av: Johanna

Annica: Ja men preciiiissss..då behöver man inte bli helt grundluran senare :p



Mimi: Haha! Jo jag vet..men de blir lite svårt eftersom vi ska ha en himla massa saker, dock var priserna inte så farliga ändå så vi får se. Men dom är sjukt snikiga alltså!



Josefin: Tack för tipset, kollar på bloggen nu - massa fint!

2011-06-18 @ 19:07:03
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0