Bröllopsfix

Tillbaka från semestern och det är dags att beta av lite fler saker från den stora checklistan.

Vi ska in till stan för att prata med en konditor ang tårtan, dom är bara på plats till 12 och hittills har vi inte lyckats ta oss dit. Men idag så! Ska kolla vad det är för tårtor dom göra, jag hoppas dom gör lite roligare än bara den "klassiska" tårtställningen som tycks vara det enda de svenska konditorerna gör - why?

Tur man har en GRYM mamma om det nu är så att dom inte klarar av att göra det jag vill ha ;)

Sen blir det en tur förbi den lokala bröllopsbutiken som öppnar vid 11. Ska kolla på underkjolar, dom hade ett antal olika läste jag så ska kolla vilken som kan passa mig bäst, tyvärr hyr dom inte ut vilket hade varit absolut bäst. Sen ska jag kolla på smycken, diadem och skor, men framför allt kläder till Richard för att få ett hum om vad han gillar så vi kan sätta en budget.

Kommer ju bli ett gäng bröllop kommande åren så är nog lika bra att köpa en fin kostym till älsklingen.

Några exempel på tårtor jag kan tänka mig:

Lager-på-lager med blommor och dekorationer

Samma typ fast med fler blommor..


Den klassiska amerikanska tårtan

Mellanrum mellan lagren med plats för blommor..en favvo!

Kommentarer
Postat av: Lizette

Vår konditor beställer hem den ställningen man vill ha. På min blogg ser du ungefär hur vår tårta ska se ut. =)

2011-11-18 @ 14:53:04
URL: http://lizettesliv.blogg.se/
Postat av: Lizette

Skulle ju ha varit länken till bröllopsbloggen, inte vardagsbloggen. :P

2011-11-18 @ 15:34:19
URL: http://lizettesbrollop.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det var en vettig konditor! Dom vi pratade med gjorde bara de "klassiska" lätt tråkiga spiraltrappeversionen. Borde ju inte vara svårt att köpa in en ny ställning, visst en kostnad men att inte ens erbjuda det tycker jag är dåligt. Suck så besviken jag blev! Finns INGEN som gör annat än spiraltrappeversionen...får nog prata med mamma så får hon baka :p

2011-11-19 @ 11:25:23
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0