En runda på stan

Kom precis in från en runda på stan, planen var att kolla på vigselring samt kolla med några konditorier gällande bröllopstårta..ja och som vanligt skulle jag till bibiloteket och hämta en bok :p

Först av allt gick vi till Molins, där jag köpte min förlovningsring och dom är så otroligt söta. Om det är någon Kalmarit som läser detta kan jag verkligen rekommendera dom! Jag är ute efter en alliansring med diamanter (0,03 stora) runt halva ringen för att matcha förlovningsringen, vi kollade igenom det dom hade men hittade ingenting som var det jag var ute efter - så istället ritade vi lite och konstaterade vad jag var ute efter.
Hon skulle lämna det vidare till deras guldsmeder som skulle räkna på saken för att se hur mycket de skulle kosta att designa en egen - hihi spännande!

Sen gick vi till två andra smyckesbutiker men fanns inget där heller, hittade en som var superfin men var inte 100% med förlovningsringen. Hoppas på ett bra pris från Molins helt enkelt!

Bröllopstårtorna gick inte alls, ena stället hade nya ägare så dom skickade oss till ett annat konditori. Sen var vi på ett annat och där skulle vi komma tillbaka en annan dag innan 12 för konditorerna ville ta hand om alla bröllopstårtor själva, så får bli en annan dag :)

När det gäller tårtan vill jag gärna ha en vit tårta med massa blommor på! Vi får se vad konditorn säger när vi är där nästa gång. Ska till friskis imorgon förmiddag så kan åka förbi konditoriet innan dess kanske :)

Fina tårtor:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0