Åååååhhh beslut!

Jag har kronisk beslutsångest! Det är inte ett skämt, när det gäller mitt privatliv har jag otroligt svårt för att fatta beslut! Tänk hur jag då mår när jag nu håller på att planera bröllop? Jag är som ett vrak, är i en koma och vill hellst undvika att vakna upp ur koman 2 månader innan bröllopet i PANIK.

Stora frågan nu är lokaler - vart ska vi ta vägen?

Björnö är ute ut leken, den lokalen blev tyvärr för stor.
Nästa alternativ är Hotell Skansen.

Den lokalen var väldigt vit, haha ja det första jag tänker på att hur man ska dekorera det hela. Älsklingen tycker jag ska ignorera det då vi kommer ha hela lokalen ljussatt så vi inte behöver dekorera väggar etc utan ljuset ger mysfaktorn.

Fördelar: Dom har runda bord, en söt balkong i lokalen där vi kan vinka åt gästerna, det finns ljud och en scen på plats, det ingår personal och allt eftersom dom står för maten, vi behöver inte lägga ut pengar för sprit eftersom dom fixar baren, det finns boende för alla antingen på hotellet eller campingen precis brevid, dom har en vacker bil vi kan hyra, dom fixar det vi behöver hjälp med och dukar upp.

Nackdelar: Om lokalen är bokad kvällen innan får vi inte tillgång förens på morgonen (STRESS) om vi inte vill betala 3000:- för att hyra den kvällen innan också - dock brukar detta aldrig hända enligt hotellchefen, kostar mer för oss, kostar mer för gästerna i sprit, omgivningen är inte vacker men det finns en fin park där man kan ha brudskålen.

Haha fördelarna överväger nackdelarna och jag vet jag är nördig...Men vi gifter oss bara en gång - jag vill ha det perfekt!

Hade nog varit lättare om jag hittade någon som haft sin bröllopsfest på Skansen, internet ekar tomt dock.

Trevlig helg på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0