Att hålla budget

Vi har snackat budget förut, gått igenom alla listor jag kunnat hitta, jämfört priser och funderat. Vi la budgeten på 100.000 vilket jag tycker är helt okej, det är en jäkla massa pengar! Men om man jämför på vad budgeten var när jag hade fått för mig att vi skulle ha festen på slott där man inte fick ta in egen cateringfirma och egen alkohol..hej budgeten halverades.

Men om man jämför vår budget med vad många andra har, tex dom på Fyra Bröllop börjar jag fundera på HUR dom kan lyckas hålla en budget på till exempel 60.000? Hur lyckas man?

Någon läsare som har en lägre budget och kan dela med sig om huuuuuur man lyckas?

Kram på er


Kommentarer
Postat av: Sverigetrotteriger/Amanda

Har några bra tips om du vill ha hjälp, dock känns det lite dumt att ta det via blogg-kommentarer, hehe.



Var lite nyfiken på vad det var för firma med bröllopskonsult du pratade om?

2011-09-18 @ 21:00:35
URL: http://traveler.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hihi, alla tips mottages tacksamt :)



Partykompaniet, känns som dom är de enda som håller på här i trakten. Dessutom känner fästmannen en av ägarna :)

2011-09-18 @ 21:06:03
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/
Postat av: Annika

Hej



Jag gillar din blogg!



Vi har en budget på 50 000 och vi har en gästlista på mellan 65-75 personer.



Vi är lyckligt lottade med många bra kontakter.



Min blivande mans vän jobbar med catering, vi kommer betala 155 kr per kuvert, sen får vi billigare om vi betalar kontant.

Vi åker till tyskland och handlar sprit.

Lokalen kostar 1500 för 3 dagar.

Min vän är utbildad dj och spelar för oss gratis.

Vi har fått ett tips om en fotograf som kommer att kosta oss för 2 timmar 1500 kr inkl körersättning.

Min klänning kostade "endast" 2100 sek för den affären importerar tyg och nog oxå syr upp i thailand. Min blivandes kläder hittar vi en butik som har som nisch att man ska kunna köpa billigare än man hyr. Hans kläder går på 3600 sek då är det märkeskostym (esprit) han får skjorta, kostym, kravatt, väst och näsduk för de pengarna. Vi jämförde ett bussbolag med ett annat det skilde 3000 spänn så nu kostar det oss 3000 att transportera alla våra gäster från vigselplats-festlokal från festlokal till sovplatser. Min blivandes vän sysslar med bilar och fixar en cool transport till oss...tja...undersöka undersöka undersaöka...



Lycka till! ♥

2012-02-29 @ 22:14:25
URL: http://stefanannika.brollopssajt.se
Postat av: Sandra

Hej!



Man har kontakter och kontakters kontakter!!!

Vi har en budget på 35000-40000kr men då bakar jag själv och syr... Är pysslig på alla sätt så med tillräckligt mycket fantasi kommer man långt + att jag jobbar som ekonom...



MVH

Sandra

2012-05-02 @ 15:33:30
Postat av: Johanna

Annika: Hej och tack så mycket! Härligt, ser ut som ni har en bra plan, önskar vi hade lika mycket kontakter men lite billigare har vi fått det här och där! :) Lycka till!

2012-05-02 @ 18:42:19
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sandra: Jo visst är kontakter bra, eftersom jag inte kommer från Kalmar har jag dock inte särskilt många kontakter men som tur var har fästmannen det.



Pyssla är superkul och man får det ju ofta precis som man vill för en mindre peng :)

Lycka till!

2012-05-02 @ 18:45:06
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0