Tankar om klänningen

Jag är fortfarande överlycklig, och lite lätt slut efter gårdagens rekarrunda på stan.

Kan verkligen rekommendera alla blivande brudar att gå ut och reka i bröllopsbutikerna innan det är dags för den stora "provardagen". Självklart har jag kollat på massa hemsidor, i olika bröllopstidningar och på olika bloggar för att komma fram till vad för typ av klänning jag tycker är snyggast och tror jag skulle passa bäst i, men hade inte sett några i verkligheten.

Nu känner jag mig iaf lite tryggare! Fick känna på olika material och vet vad jag tycker är snyggast, vilka typ av pärlor och broderier jag tycker är snyggt och vad som bara känns billigt. Visst är det svårt att se hur klänningarna faktiskt ser ut när man inte provat den, men är ju betydligt bättre att se den irl än på bild.

Jag såg nog ut som ett fån majoriteten av tiden med ett stort leende på läpparna. Så romantiskt att gå runt och känna på klänningar, kolla på skor och drömma sig bort till den stora dagen.

Vad jag kommit fram till?
- Vill ha axelbandslöst alternativt "onesholder"
- Inga silverpärlor eller paljetter, genomskinligt eller vitt ska det vara
- Spets är en favorit och satin lika så
- Vill ha draperad överdel för slimmad effekt
- Puffig kjol

Min drömklänning är en mix utav dessa..

Maggie Sottero - Överdelen och övergången till kjolen

Pnina Tornai - bakdelen och materialet WOW


Pnina Tornai - Överdelen och draperingen WOW

Henry Roth´s Darcy - Spetsen på kjolen

Henry Roth´s Catherine - Fin spets

Henry Roth´s Honour - Baksidan


Kommentarer
Postat av: Lizette

Tyvärr kan vi ju inte göra så utan att ta vår son med oss och vi vill inte att han ska behöva flyga. Kanske det blir Kolmården 1-2 dagar för hans skull och sedan resan i okt-nov. Beror ju lite på om jag blir gravid snabbt och isf vad läkarna säger.

2011-09-07 @ 21:07:42
URL: http://lizettesbrollop.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh vad mysigt med bröllopsplanering! Jag och min käresta har pratat om att förlova oss men än har jag ingen ring på fingret :-) Så jag lever på att läsa mysiga bröllopsbloggar som din egen.



Kram

2011-09-15 @ 13:33:02
URL: http://mamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0