Varierade priser

Ibland blir man chockad när man jämför olika företags prissättningar!

Just nu kollar jag efter frisör och makeup, jag har en bokning som jag var väldigt nöjd med men fick höra att vissa hittat riktiga fynd här i stan så ska kolla runt lite till. Jag bokade sminkning hos Parelle och dom tar 800:- ink konsultation vilket är ett bra pris, det är jag nöjd med och tror inte jag hittar något billigare.

Gällande håret har jag en bokning som kostar 2500:- och då är det ett bröllopspaket med provuppsättning, lättare lunch, bubbel och snacks som ingår. Det känns dock rätt dyrt, jag menar lunch och skumpa kan man ju fixa själv :p Ska kolla med Chic vad dom tar för enbart håruppsättning samt provuppsättning.

Vad kommer ni betala/betalade ni för er sminkning och håruppsättning?


Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt blogg du har o grattis till bröllopet! Trillade in här av en slump, jag ska gifta mig till hösten och håruppsättning inkl konsultation kostar ca 1400;- bor iof i lilla Uddevalla, men tycker ändå att 2500 va mycket pengar? // Anna

2012-02-22 @ 17:40:09
Postat av: Johanna

Välkommen hit och tack så mycket! Nej vad roligt, grattis till dig också då :)

Jo jag tror att det är ett bröllopspaket som gör att priset stiger..tyckte det var bra några månader sedan men inte nu längre när budgeten minskat :p För bara uppsättningar tar dom 800-1300 så ska kolla upp det!

2012-02-22 @ 21:52:44
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/
Postat av: Lizette

Håruppsättning: 800 kr.

Sminkning: 500 kr.

Ingår inte provsminkning/uppsättning men har blivit varmt rekomenderade dem så jag ska in och prata med dem någon dag när det närmar sig om hur jag vill att det ska se ut m.m.

2012-02-22 @ 22:11:47
URL: http://lizettesbrollop.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja Phuket är väl inte den bästa platsen egentligen. Men vi vill till krabi och man kan bila dit från Phuket. Med småbarn, är det nog smidigare att bo på samma ställe. Däremot vill vi kanske ha Lgh eller hus istället för hotell. ahha ja mkt att tänka på!

2012-02-22 @ 22:18:48
URL: http://zidde.blogg.se/
Postat av: Sminkhörnan

Jag har ett stort skönhetsintresse (därav sminkbloggare) så jag har valt att verkligen lägga pengar där. Till och med mer än min klänning kostar, för mig handlar det om prioriteringar. Jag lägger 2800 för ett paket hos en skönhetssalong, där ingår: ansiktsbehandling, vaxning, parafinbad, massage, konsultation och sen även sminkningen på stora dagen. Håret kostar 1800 kr och där ingår konsultation. För mig handlar det om att verkligen njuta av tiden innan ocks, att bli ompysslad och omhändertagen =)

2012-02-23 @ 08:55:15
URL: http://sminkhornan.spotlife.se
Postat av: Ulrika

Min håruppsättning inklusive konsultation med provuppsättning kostar 2500 kr och min sminkning inklusive testsminkning kostar 1000 kr i Strängnäs. Det är dyrt, men tjejerna på salongen är så otroligt trevliga och tillmötesgående att jag tänker att jag gärna betalar lite extra för det. Man kommer ju ändå att vara där i minst 4 timmar. Och i lilla Strängnäs finns det heller inte många alternativ.

2012-02-23 @ 09:02:24
URL: http://ulrikasbrollops.blogg.se/
Postat av: Smala Suss-smalare med viktväktarna

Pengarna drar verkligen iväg när man ska gifta sig! Vill inte ens tänka på den dagen då jag planerar eget. Kommer vilja ha så pampigt och fint och bli jättebesviken när jag märker hur dyrt det faktist är.

Har du inte kontakter som kan sminka och göra hår? Kan bli en rolig stund med tjejerna och dricka skumpa, göra sig iordning och äta lite lunch. Behöver ju inte vara gäster och nära utan nån eller några du vet om som kanske kan tjäna en liten krona några timmar ;)

2012-02-23 @ 18:27:08
URL: http://smalasuss.blogg.se/
Postat av: Erica / 070831

hoppas du hittar något ställe som är billigare än 2500kr . själv betalar jag ingenting för sminkning då jag gör den själv klarar inte av att någon annan sminkar mig så är det bara. håruppsättningen på alla gör min tärna :) billigt och bra :D

2012-02-26 @ 15:35:15
URL: http://surpricebox.com/vardagsliv
Postat av: Johanna

Sminkhörnan ---> Jo det är ju ett intresse jag har också, men tyvärr är budgeten väldigt tight som det ser ut nu. Hoppas få jobb så jag kan lyxa till det ordentligt. Ditt paket verkar underbart :)



Ulrika ---> Ja men då har vi ju ungefär samma priser. Ja att man litar på frisör/makeupartisten är ju otroligt viktigt. Hoppas du blir nöjd med resultatet!



Erica ---> Jo jag hoppas det också, vet att deras uppsättningar kostar 1300:- som dyrast så blir nog en sådan annars :)

2012-02-26 @ 23:08:42
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0