Hur ska man dekorera?

Dekorationer är ett hett ämne i mitt huvud för tillfället..finns så mycket man kan göra men vad ska man välja? Det är ju inte bara att peka och köra på det utan man måste ju ha någonting som passar lokalen, som faktiskt kan användas och som inte är svinigt dyrt.

Det skulle varit enklare om vi hade en "fin lokal", som i ett slott eller herrgård där lokalen har charm. Men nu ska vi ha bröllopsfesten i en modern lokal så får försöka anpassa oss efter den. Jag vill täcka in allt i vitt tyg men hur gör man det egentligen? Jag har verkligen ingen aning, så kan sluta illa ;)

Ska boka in ett nytt möte med Skansen och se vad dom säger och vad man skulle kunna göra för att piffa till lokalen. Dom hade inte så många bilder att visa förra gången så ska be att dom försöker få fram fler bilder, lite svårt att komma in och inte ha en aning om vad som är möjligt att göra.

Blommor..ballonger..tyg..ljus..växter..träd..I don´t know!!!


Detta är superfint tycker jag, det tunna tyget och massa blommor


Skulle mer än gärna dekorera kyrkbänkarna som ovan..men det får man inte :(


Kommentarer
Postat av: Ina

Varför får man inte?

2012-01-17 @ 13:27:12
URL: http://inasdag.blogg.se/
Postat av: Februaribrud

Jag håller på med exakt samma sak! Jag har köpt en massa "spetsgardiner" på ikea för 39kr/2st som jag tänker hänga upp runt om i lokalen och även en massa ljusslingor för stämningsfullt ljusskimmer!

2012-01-17 @ 16:40:18
Postat av: Johanna

Ina: För att kyrkan är gammal och dom enbart tillåter blommor i små hållare vid varje bänkrad - som dom dessutom fixar..självklart för en viss kostnad :p

2012-01-17 @ 17:01:15
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0