P90X

Bröllopsformen - here I come!

Idag kommer jag börja en STOR utmaning, en utmaning som går ut på att träna och forma kroppen på 90 dagar. Jag kommer följa P90X till och med 9 juni 2012! Har hört prata om det på YouTube och blev lite nyfiken så idag läste jag på och fastnade.

För er som inte hört talas om P90X är det ett träningsprogram utformat av Tony Horton som går ut på att man träna 6 dagar i veckan och 7.e dagen gör man ett stretchpass. Programmet består av 3 faser och 12 olika pass som är ca 1 timma styck, de är varierade pass som inkluderar HELA kroppen (överkropp, ben, mage, yoga, “kampsport” etc).

Varje fas är 3 veckor och den 4.e veckan är det återhämtningsvecka (återhämtning utan återhämtning :p) och efter vecka 4 börjar man ett nytt program i nästa fas. Meningen är att kroppen inte ska bli vann med träningen utan ständigt bli chockad och träna hårdare.

I kombination till de 6 passen i veckan kommer jag springa 3 dagar i veckan för jag ska fortfarande klara Tjejmilen 1 september, på en bra tid också.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Oj det lät välldans tufft, men allt brukar ju gå om man vill. Lycka till! :)

2012-03-12 @ 23:07:12
URL: http://inodochlust.blogg.se/
Postat av: Malin

Lycka till!

2012-03-14 @ 10:45:52
URL: http://mamin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Johanna: Ja de ska vara riktigt tufft - då känner man att man lever :p Är inne på dag 3 och puh det är inte lätt någonstans!



Malin: Tack så mycket!

2012-03-14 @ 15:31:12
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0