Sprit i massor

Vi har suttit under förmiddagen och räknat lite på hur mycket alkohol vi måste köpa till bröllopsfesten, inte det lättaste. Jag satt och räknade på det i somras och det stämde nog rätt bra - vi räknar med att alla gäster är alkolister i princip :p Vi kommer antingen åka ner till Tyskland eller så beställer vi online, supersmidigt!

Nu ska vi ju ha buffé och det känns som det kommer gå åt mer vin under middagen eftersom folk kommer äta mer och längre. Innan räknade jag med ett glas vitt till förrätten och två glas rött till varmrätten..men ska nog uppgradera till 3 glas vin till varmrätten.

Någon som har erfarenhet av hur mycket vin folk dricker när det serveras buffe?

Sen ska jag sätta mig och hitta roliga drinkar som ska få nya bröllopspassande namn. Vill ha en fyra-fem olika drinkar som inte kräver 70 olika ingredienser utan utgår nog från vodka och rom som passar till det mesta. Richard ringde och kollade med en bekant om han vill vara bartender, fördelen med att vara/varit aktiv inom studentlivet :) Betydligt billigare än att betala cateringföretaget :p



Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej, systembolaget har en bra lathund men det kanske du redan sett! :) Det står iaf både för sittande middag och för buffe!

2012-03-22 @ 15:34:43
Postat av: Matilda

Ljus rom, lite pressad lime, mixade jordgubbar och lite sprite. Mumma!! Vad har ni för färgtema? Lite kul att ha drinkar som matchar :p

2012-03-22 @ 16:03:41
URL: http://Morsantilda.blogspot.com
Postat av: Johanna

Lisa: Jo den har jag sett, utgick från den när jag planerade för vår 3-rätters. Får gå tillbaka och kolla på den :) Tack!



Matilda: Mums lät gott! Vi har rosa som färgtema så det är ju inte jättesvårt att hitta passande drinkar :)

2012-03-23 @ 19:13:09
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0