Lite hands on planering!

Igår kväll låg jag i sängen och läste trådar på Bröllopstorget, fick panik när jag såg när folk började planera sina bröllop inför sommaren 2012 - OMG! Och Richard säger att de är dumt att börja planera nu, att de finns massor av tid - men nej knappast om man är ute efter ett specifikt datum.

De datumet vi satsar på just nu är: 4 augusti 2012.

Idag ska jag och en kompis in till stan och besöka Brud & Bröllopsbutiken i Kalmar som ska ha något jippo för blivande brudar med planering, makeup och hudvård. Jag hoppas de finns vettiga människor där. För vi har verkligen ingen aning om vart vi ska gifta oss - i Sörmland som jag alltid tänkt eller om de kanske blir i Kalmar. Jag kollar lokaler för fullt, mailar och får offerter och jämför priser. Kan konstatera att Sörmland är DYYYRT, ca 90.000 får man räkna för ett slott inkluderat mat, dryck och lokalhyra.

Om man istället hittar enbart en lokal att hyra där man kan anlita separat catering och ta med egen sprit. Då blir det inte ens halva priset, vilket i stort betyder att hela bröllopet skulle kunna kosta 90.000:-. Jakten fortsätter efter den perfekta lokalen som inte kostar skjortan!

Kommentarer
Postat av: FridaW

Hej!



Tack för dina inlägg!

Gällande bubblorna, ris vs bubblor... Om du kollar bak i min blogg så hittar du bilder från min systers bröllop. De hade bubblor och det blir jättevackra bilder. Men man ska se till att köpa "fläck-fria" bubblor (finns på varenda bröllopsbutik eller bröllopssite. Ris är traditionellt men många präster säger nu för tiden nej, på grund av fåglarna. Fåglarna äter riset och sedan sväller det upp i deras mage, sägs det.

Jag tänker dels på det men även att jag inte vill ha ris i håret, urringningen, i ögonen m.m.



Gällande detta inlägg.

Vill man ha sitt bröllop i ett slott så får man räkna med sådana priser, oavsett vart i landet det är. Vår kommer landa på ca 50-60,000kr och då kommer vi att ha middag och fest i en bygdegård. Får ha separat catering, sprit m.m. Inga regler över huvudtaget och får hyra fre-sön för 2,600kr.

2011-04-17 @ 17:25:13
URL: http://www.minbrollopsblogg.se
Postat av: FridaW

Här i Linköping är det så att du måste boka kyrka senast 1 år innan, för annars är alla lördagar redan upptagna.

Vi bokade kyrka och lokal 1år innan, men vi började planera 1½år innan.

2011-04-17 @ 17:27:12
URL: http://www.minbrollopsblogg.se
Postat av: tOVE

90 000:- är ganska "billigt" Vi skulle ha vårt bröllop på ett mycket vackert Skånskt Slott som heter Häckeberga Slott och ligger i Skåne. Dom skulle ha 150 000:- för kalaset där. Vi fick omprioritera. Nu blir bröllopet på Flädie Mat & Vingård i Skåne. En Herrgård/vingård mitt ute på landet, för betydligt mindre pengar men med fantastisk mat. Jag hoppas ert bröllop blir super vackert. Vi gifter oss om 3 månader... Och jag längtar / Mvh

2012-02-29 @ 07:39:45
Postat av: Johanna

Härligt! Ja 150.000 är inte okej även fast Häckeberga är superfint, har ett gäng vänner som jobbar/jobbat där. Detsamma till er..

2012-02-29 @ 22:25:38
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0