Vigselringar

Ett kort ögonblick var jag inne på att ha en av dessa ringar som förlovningsring då jag inte hittade någon som jag exakt ville ha. Men sen hittade jag min älskling och har återgott till min orginalplan, att ha en alliansring med diamanter runt som vigselring.

Dessa ringar kommer från Albrekts Guld samt Hallbergs Guld, jag vill helst inte ha någon "kant" runt diamanterna så därför tycker jag att den högst upp till vänster samt längst ner till höger är absolut snyggast. Har inte testat någon av dem till min förlovningsring utan enbart en med kant men de kommer nog vara supersnyggt.

Så fina ringar, vilken är din favorit?


Kommentarer
Postat av: Jenny Insulander

Jag tror att det skulle kunna bli jättesnyggt med kant också med tanke på att förlovningsringen har kant, i sådana fall är den längst ned till vänster snyggast. Bara för att inte alls ta hänsyn till vad du skriver utan bara till mina egna åsikter... :P



Men eftersom du inte vill ha kant så tittade jag på de andra också :) Och då tycker jag den längst ned till höger verkar passa bäst.



Detta sagt utan någon koll på hur jämförbara ringstorlekarna är mellan bilderna men sett så här så ser den något mindre ringen ut att vara mer lik förlovningsringen.



Lite spontana tankar så här på kvällskvisten :)

2011-04-19 @ 19:30:27
Postat av: Jojo

Ja men spontana tankar uppskattas Jenny :)



Ja men de är ju det, provade en "vigselring" med kant då vi provade ut förlovningsringen och det var riktigt snyggt..så de är ju rätt troligt att de blir en kantring i slutänden :p



Tur jag har ett "gäng" månader att tänka på saken, hihi! :)

2011-04-19 @ 21:11:12
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/
Postat av: Sverigetrotteriger

Själv fastnade jag nog för den längst upp till höger, den är lite mer annorlunda och inte så tradition. :P

2011-04-19 @ 21:35:50
URL: http://traveler.blogg.se/
Postat av: LisaMarie

Längst ner till höger tror jag att jag tycker bäst om. Den skulle nog passa till din förlovningsring också :)

2011-04-19 @ 21:58:58
URL: http://lisamariesvarld.blogspot.com/
Postat av: Jojo

De är ju supersvårt det där..tur man har ett år att fundera på saken :)

2011-04-20 @ 20:08:47
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0