Hemmagjort bröllop i mardrömsform

Igår satt jag och kollade på klipp från serien "19 kids and counting" som går på TLC (iaf i USA vet inte om Sverige) men iaf dom är en familj med 19 barn i olika åldrar och jag kollade på äldsta sonens bröllop precis innan jag gick och la mig. Sonen är född 88 och gifte sig när han var 20 år - han hade då aldrig pussat på någon..inte ens sin fästmö. Inte konstigt att dom gifte sig 3 månader efter förlovningen ;)

Familjen är väldigt religiös och visst vigseln var superfin, klassisk I guess och brudgummen sjöng så fint till bruden. Men sen var det dags för "bröllopsfesten" vilket var väldigt annorlunda. För det första serverade dom självklart ingen alkohol, rätt amerikanskt men det som jag tyckte var sjukt var att dom inte hade någon dans - av något slag då detta "frestade männen att kolla på andra kvinnor" och alltså var det inte något dom övervägt.

Jag drömde att det var min och Richards bröllopsdag, vi befann oss på en stor fin herrgård som tillhörde någon i släkten. Vi hade gjort allting själva och det blev lite panikartat då inget såg riktigt schysst ut - rätt budget kändes det vilket inte är en känsla jag vill ha på mitt bröllop! Mitt upp i allt var det dags och folk började komma..men självklart trodde jag typ att vi gifte oss dagen efter och var då inte redo. Mina saker var utspridda överallt, hittade inte mitt smink som var utspritt överallt i ett rum fyllt med andras smink och kläder. Mitt hår hann jag inte göra någonting åt så det fick vara utsläppt då inga hittade hårnålar...och allt bara drog ut på tiden och blev senare och senare.

Allt kändes ändå okej - jag skulle ju gifta mig, men nej det stämde inte och jag var inte stolt över dekorationer, mat eller något med bröllopet. Uscha! Säger jag bara! Jag vill ha någon som fixar mitt hår i en vacker uppsättning, sminkar mig och lagar maten.

Håller tummarna att det blir som jag vill och inte en mardröm när det väl gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0