Det här med frisyrer

Försöker förstå mig på det här med bruduppsättning..frisörtider..sminkning och gud vet vad! Känner mig allmänt förvirrad och osäker på skönhetsförberedelserna på bröllopsdagen. Mailade till några av frisörerna i Kalmar där jag frågade om priser och vad som är inkluderat i deras olika bröllop/brudpaket.

Vill ju ha en frisör som antingen är sjukt duktig på att sminka själv, men främst har samarbeta med riktiga sminköser som kommer till frisören. Jag vill heller inte spendera 4000:- på frisyr och smink utan hade räknat med 3000:- för hela paketet - mer än så vore ju galet! Den mest vettiga frisören tar 2500:- för frisyr med lunch, skumpa, frukt..låter great men väntar svar på dom om dom har samarbete med någon specifik sminkös eller om man kan ta in en egen. Vi får väl se vad dom svarar! Väntar med spänning!

Har för övrigt bara gått till en frisör två gånger i Kalmar, första gången var till HAIR som är en frisörskola och sedan till FRANKs nu i höstas. Blev inte nöjd hos FRANKs och man vill ju inte ha elever som fixar bröllopsfrisyren, känns risky, så ska försöka hitta en bra frisör som LYSSNAR på en - inte många frisörer som gör det! Jag ska färga håret nu i Maj tänkte jag så kanske hittar någon jag trivs med då :)

En mix av följande frisyrer kan jag tänka mig:

 


Kommentarer
Postat av: Annica

Det var väldigt långt hår på den första. Ska du sätta in löshår? Annars var de andra fina, slöjan spelar väl också roll på hur uppsättningen blir.

2011-05-13 @ 11:13:51
Postat av: Jane N' Wayne

Ett tips är att ALDRIG nämna till en frisör att du ska göra en brudfrisyr. Priserna flyger uppåt då. Säg att du vill göra en vanlig festfrisyr, sen har du med dig bilderna på den frisyr du vill göra. Egentligen är det ingen skillnad på brud och festfrisyr, utan det är bara "beteckningen" som gör att det ena blir dyrare.

2011-11-26 @ 09:10:34
URL: http://janenwayne.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Annica: Löshår blir nog ett måste, har inte tillräckligt med hår..även fast jag har huur mycket som helst :p Vill ha en snirklig uppsättning - massa hår :)



Jane: Brukar vara stor skillnad mellan fest-bruduppsättning. Bröllopspaketen ingår ju provuppsättning och konsultation, brudklädsel, skumpa och lunch etc. Inte som man kommer kunna "gömma" att man gifter sig :p Hihi

2011-11-26 @ 10:21:18
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0