Köpt bröllopsklänning!!

Igår kom jag hem från en tur till Stockholm - och det var inte vilket besök som helst utan jag skulle prova bröllopsklänningar tillsammans med några av mina favoritpersoner!!

Tidigare skrev jag ett inlägg om butikerna vi tänkt besöka efter att jag och Frida gick en kontrollrunda på stan för att se vart den trevliga personalen och de snyggaste klänningarna befann sig..jag är så glad att vi gjorde det så vi inte slösade bort någon tid när det verkligen gällde. Hade bokat besök hos LILLY på Birger Jarlsgatan och där befann vi oss vid 12 när dom öppnade, kan verkligen rekommendera dom som kan att boka en "klännings-provar-dag" på en vardag för vi var i princip ensamma under vårt besök - lugn, ro och ingen som stirrar ut en ;)

Det är en hel djungel där ute..

Jag bröjade med att prova en klänning för att se vilken storlek jag skulle ha samt se vilken modell som passade mig bäst. Visade sig att bilden/modellen jag hade i mitt huvud passade mig absolut bäst vilket såklart var superskönt och butikspersonalen höll absolut med - det märkte vi när jag provade den andra klänningen (den första riktiga klänningen vi valt ut) och den satt som en smäck!!!

Svårt att förklara men den kändes så rätt på, vi blev ett så att säga! Trodde de skulle kännas som jag skulle på maskerad men - liksom för uppklätt - men de kändes bara naturligt. Den hade ALLT, exakt ALLT, jag ville ha vilket inte gjorde saken värre. Bäst av allt var det stoora släpet som även de var dekorerat..dom flesta andra släpen var bara tyg och inga dekorationer what-so-ever.

Jag blev kär i klänningen men fortsatte att prova en massa andra för vem vet - kanske fanns någon ännu bättre!? Eftersom kvinnan som arbetade i butiken rymde hela tiden så jag tror alla i gänget fick in konsten att klä på en bröllopsklänning med alla band, snören och grejor ;) Mycket underhållande!

Min klänning är lite som en kombination av alla dessa - så mycket kan jag avslöja!

Provade favoritklänningen igen tillsammans med slöja och tiara och det kändes bara så rätt. När slöjan kom på sa det bara KLICK - wow så riktigt det blev! Slöjan var så otroligt fantastisk och perfekt till klänningen, vissa dekorationer men inte för mycket. Det var så fint så fint så fint..känns lite som en dröm när man tittar tillbaka på det. Lite absurt :p

Köpte klänningen på plats tillsammans med slöjan..fick övertyga kvinnan som arbetade att jag skulle beställa den i en storlek mindre än jag har idag då jag ska ner mer i vikt. Hon var VÄLDIGT emot det men då jag redovisade att jag redan gått ner 16 kilo och jag ABSOLUT ska ner 5 kilo till (vilket representerar en klädstorlek) fick jag OK! Nu hänger klänningen i deras butik och väntar på att jag ska hämta ut den när det passar.

WOW jag har en bröllopsklänning!!!!!!

ps..glömde att klänningen var nersatt med 40 % så fick den för ca 5000:- SWEEEETTTTT!!!!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh vad spännande! Jag ska åka i väg och prova klänningar innan året är slut iaf :-)

2011-11-04 @ 23:24:40
URL: http://vinterbrollopet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Visst är det härligt när klänningen bara känns rätt! Du frågade om min klänning på min blogg och den är "halvpuffig" :) Draperad, med veckat tyg i kjolen och en liten detalj bara. Helvit, inga pärlor eller glitter eller nåt. Den hade inget släp och jag vill känna mig drottninglik så jag har köpt en lååång slöja som blir jättefin till! Köpte faktiskt klänningen i Kalmar :)

2011-11-25 @ 14:25:24
URL: http://jesicaia.blogg.se/brollop
Postat av: Johanna

Ida: Det är det bästa som finns, man känner sig så jäkla snygg!!!



Jessica: Oh så mysigt! Kollade i kalmarbutiken sent i somras och tyckte dom hade noll roligt, dock hade dom fått in mer när vi var där förra veckan.

Älskar dom stora katedralslöjorna..dock fungerar det inte med mitt jättesläp så blev en medellång/kort.

2011-11-26 @ 10:41:54
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0