Vigselring

När jag var uppe på stan gick jag en runda med mamma, vi passerade Wilhelm Petterssons guldsmedsaffär på Drottninggatan och beslöt oss för att gå in. Såg ut som en väldigt snobbig butik men vi fick väldigt bra hjälp och dom var inte alls snobbiga :p

Fick hjälp och en ur personalen visade några otroligt vackra vigselringar som skulle matcha min fina Gnistra. Dom hade Schalins men jag blev glad när han ansåg det matchade fööör mycket - tack! Äntligen någon som håller med! Schalins på Schalins fungerar bara inte..

Istället visade han några ringar från Stephen Foster som är en brittisk juvlerare. WOW - WOW vilken ring jag hittade. En otroligt vacker alliansring med stenar längst halva ringen, 0,68 ct WR, VSI - alltså otroligt bra kvalitet på diamanterna och man såg skillnaden. Jag blev kääärrr! Dock känns prislappen "aningens" dyr med sina 25.000:-.

Därför kollar jag efter bilder på liknande ringar och tänkte besöka Molins Guld här i Kalmar för att se om dom kan tillverka en till ett bättre pris. Hoppas kan man alltid göra!

Någon som sett en liknande ring till ett vettigt pris?

Detta är det jag söker..en ring där diamanterna är "fria"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0