Dryck på festen

Det här med inköp av vin och sprit är inte de lättaste men åh så mycket man sparar! Vi kommer själva köpa alkoholen till festen och behöver mousserande till brudskålen, vitt vin till förrätt, rött vin till varmrätt, avec till tårtan och sprit till baren. Ölen och cidern får vi sponsrat :)

Vi funderar på en resa till Tyskland för att spara pengar och har hittat en bussresa som kostar 638:-/person från Kalmar till Puttgarden och då får man ta med 100 kg per person. Det skulle kosta 2400:- att åka bil samma väg med färga etc. Vi räknade ut att det vi behöver kommer väga 150 kg totalt och då räknade vi högt. Ska bland annat ha 25 boxar vin, 20 flaskor mousserande och 21 liter sprit - mums!

Funderar på dessa viner, tror ni det blir bra?
Chapel Hill Mousserande vin till brudskål, 56:-

Förrätt Gato Negro 3 liter, 98:-
Förrätten kommer troligtvis vara någonting med fisk/sallad

Varmrätt Gato Negro 3 liter, 98:-
Varmrätten består av buffé

Kommentarer
Postat av: Cicci

Hej Hej, Såg ditt inlägg förut om den puderrosa tärneklänningen från HM som du missade.. Jag såg liknande klänningar på chicy.se för ungefär samma pris! Tips! :)

2012-04-23 @ 13:53:12
URL: http://kikkiola.blogg.se/
Postat av: Zara

Jag tror att det blir superbra. Folk vill dricka vin för att festa inte så mycket för att vara vinkritiker tror jag iaf. Vi ska ha Billabong som alkoholfritt. Den är jättegod och lagom söt.

2012-04-23 @ 16:08:00
Postat av: Johanna

Cicci: Ja tror jag fick den rekommenderad av någon annan också, men fanns inte i rätt storlekar :(



Zara: Jag hoppas det blir bra, checkade av det med min vinkunniga kompis som rekommenderade dessa. Är nog bara en handfull vinsmakare och dom får väl pina i sig det :p Ja kanske ska köpa något alkoholfritt vin också..

2012-04-23 @ 18:48:41
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej

Måste först säga att jag gillar din blogg:) Vi funderar precis på samma bubbel och vin både till förrät och vår buffe:)

2012-06-05 @ 23:36:04
Postat av: Johanna

Susanne: Hej hej :) Tack vad glad jag blir! Sött av dig att kika in!

Ja vi kör antingen på Gato negro eller så blir det Chill Out. Ska skriva upp dom vinerna som Systemet rekommenderar till bufféer och ta med till tyskland så köper vi det billigaste :p

2012-06-06 @ 14:54:02
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0