Försäkringar

En sak jag har major ångest över är min förlovningsring som inte har någon extra försäkring, magsårvarning om något skulle hända med den! Den var väldigt dyr och känns ju idiotiskt att jag inte försäkrat den. Vet att många ringar kommer med försäkring men det gjorde inte min..

Har ni försäkring på er ring?

I så fall vilken har ni? Vi har Folksam som hemförsäkring och måste ändå uppdatera den så allrisk ingår så ska nog lägga till en värdesaksförsäkring också för att vara på den säkra sidan. Har en annan ring också men använder den inte för tillfället men ska nog försäkra den också..bara för att.

Några tips från någon kunnig?


Kommentarer
Postat av: Ida

Hej! Jag jobbar på IF så kan lugna dig med att du redan har den försäkrad mot stöld i hemförsäkringen men vill du uppgradera dig så skaffa allrisk (bra till många fler saker än ringen) så har du ringen försäkrad mot plötsliga i oförutsedda händelser upp till 50000:-

2012-04-30 @ 06:18:15
URL: http://vinterbrollopet.blogg.se/
Postat av: Åsa



Hej,

Jag vill rekommendera dig att teckna minst Allrisk för att ha ett fullgott skydd.

Det som ingår i hemförsäkringen är stöld vid inbrott i bostaden eller inbrott i skåp på arbetsplatsen eller i skolan som du ensam har tillgång till samt om du blir av med den vid rån/överfall.

Men allt som oftast försvinner dessa föremål på annat sätt när vi tagit med dem utanför bostaden och då måste du ha en Allrisk för att få ersättning.

Som kund hos oss på Folksam kan du även teckna en försäkring som heter Allrisk extra.

Då har du har lägre självrisk, endast 750 kr, på både allrisken och på egendomsskyddet i hemförsäkringen.

Du får dessutom ersättning för kontantförlust, låsbyte och ersättningsnivån höjs till 80000 på allrisken.

Hör gärna av dig till oss via mail eller telefon så hjälper vi dig.



Trevlig valborg!



Vänligaste hälsningar

Åsa, Folksams webbkundservice

Mail: [email protected]

Tel: 0771-950 950

2012-04-30 @ 13:05:41
URL: http://www.folksam.se
Postat av: Johanna

Åsa: Tack så jättemycket för informationen, ska teckna Allrisk på direkten :)

2012-04-30 @ 14:23:44
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/
Postat av: Mrs. K

Jag hade tidigare extra försäkringar på mina lite mer exklusiva smycken. Men har nu faktiskt uppgraderat min hemförsäkring så den ska täcka.

Däremot har jag fortfarande mina klockor extra försäkrade. En liten djungel det där!

Söt blogg du har!

2012-05-03 @ 18:49:03
URL: http://diamondwife.gblogg.se/
Postat av: Johanna

Mrs. K: Jo det är nog rätt smart, man vill ju inte råka illa ut om något händer med dom..då skulle jag bryta ihop.

2012-05-04 @ 09:14:36
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0