Ny frisör

I slutet av förra veckan var jag och Thea i stan och jag skulle boka smink + hår till mina tärnor och mamma. Frisören skulle höra av sig i början av veckan då alla inte lagt sig semester och dom visste inte om dom hade möjlighet att fixa håret på oss alla 5. Dom har fortfarande inte hört av sig så jag tröttnade på att vänta och tog en till runda på stan för att hitta en ny frisör. Om man inte tar sig tiden att ringa tillbaka antar jag att dom inte behöver fler kunder..

Gick förbi ett antal frisörer, herregud vissa är ett skämt :p Slutade på Bergfeltds där dom var riktigt professionella, erbjöd olika priser beroende på kundens hår (vilket inte många andra gjorde), vi kunde vara ensamma på deras övervåning och dom kallade in precis så många frisörer som behövdes! SERVICE :)

Gjorde en preliminärbokning på direkten!

Blir dock lite dyrare men de får jag ta. Min uppsättning skulle kosta 1400-1500:-, konsultation 250:- och påklädnad 300:-. Tärnornas kostade 450-950:- så det är billigare än förra frisören. Dom kunde även sminka så eventuellt får dom fixa det men Parelle verkar vara så duktiga så kör nog på dom!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Vad innebär påklädnad? Hjälper dom till med klänningen för att inte förstöra håret? Sminkar man innan eller efter att klänningen är på då? Åå jag har så mycket funderingar :p

2012-04-05 @ 15:48:10
URL: http://Morsantilda.blogspot.com
Postat av: Johanna

Nej det är bara att man får klä på sig där, lite muppigt att man ska betala extra för det men det är ju billigare än att hyra ett hotellrum :p



Man sminkar sig först, annars får man kanske smink på klänninge. Viktigt är ju att man har en tröja man kan knäppa upp så man inte förstör håret när man ska byta om :)

2012-04-05 @ 18:43:03
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/
Postat av: Zara

Jag håller med om att det är löjligt att ta betalt för att hänga sin klänning hos de. Jag betalar 3000 för provuppsättning av hår och provsminkning och då kommer tjejen till mitt hotellrum.



Så det priset är väl "normalt" som du fick.

2012-04-06 @ 08:06:14
Postat av: Elin

Haha knas att ta betalt för att få klä på sig där. Men tänk på att i vissa fall måste man ha klänningen på sig innan. Det hänger på om man kan kliva i den eller om man måste dra den över huvudet.

2012-04-06 @ 09:17:51
URL: http://zidde.blogg.se/
Postat av: Johanna

Zara: Ja det är nog rätt normalt, skulle betala 2500:- till frisören får provuppsättning, uppsättning, påklädnad, skumpa och lunch. Sen var det 800:- för sminkningen på det. Så sparar fortfarande lite på det :)



Elin: Hum..jag kommer inte ihåg åt vilket håll jag satte på mig klänningen! Antog jag klev i den men vettefan!! Äsch den har knytning så går att göra tillräckligt stor för att komma i klänningen huvudet först :p

2012-04-06 @ 11:10:09
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0