Sagan om Johanna & Richard

Det var en gång en..
 
Nej kanske inte direkt så jag tänkte berätta hur jag och Richard träffades..det får vänta några år tills vi har massa söta barn som vill höra sagor ;) Men fick en söt kommentar av Helena som ville veta hur vi träffades och hamnade vid altaret, så tänkte avslöja hur det hela gick till.
 
Det hela började hösten 2009 här i Kalmar där vi båda pluggade vid Högskolan i Kalmar aka Linnéuniversitetet. Richard pluggade till socionom och jag läste marknadsföring så vi tillhörde olika föreningar men var båda aktiva inom studentkåren. Jag satt i styrelsen och Richard i princip bodde på Corehouse och höll på med sexmästeriet. Vet att jag sprungit på honom här och där men aldrig riktigt reagerat..men första "Åååååh" minnet av honom är när vi sitter och har styrelsemöte på kansliet och han kommer in för att gå igenom något inför något event. Tror inte riktigt jag lyssnade på honom ;) Efter det sprang vi på varandra lite oftare med möten, event och annat skoj inom studentvärlden.
 
Någon dag innan vi skulle ha brännbollsturnering nere vid Kalmarsundsparken började jag få konstiga sms från ett okänt nummer. Var en massa konstiga/söta/roliga/muppiga sms från en person som inte ville uppge sitt namn och fanns inte heller att hitta online. Visade sig vara Richard ;) Så söt han var..men nja that´s about it trodde jag då..eller försökte jag intala mig själv kanske :p
 
Min favoritbild..so far!
 
Efter det försökte han supa ner mig med Long island iste´s på studentpuben någongång och visst förstod jag att han var intresserad ;) Jag tror att jag föll för honom på riktigt första gången vi hade ett riktigt samtal, nämligen när vi skulle på Julbord på Källaren Kronan med Studentkåren och alla aktiva/ansvariga och han skjussade mig in till stan (vi bodde bara några hundra meter ifrån varandra). Kommer ihåg att jag tänkte OMG han är så snygg..och vettig i huvudet är han också.
 
Sen träffades vi allt oftare och vi bestämde oss för att bli tillsammans nyår 2009-2010.
 
Min man, alltid full-i-bus!

Jag flyttade sedan in till honom någongång i februari då han uttryckt att "är det inte dumt att du betalar dyr hyra och ränta när du kan bo billigare här..". TAGET! Jag hyrde ut min bostadsrätt till Elin och flyttade in efter några dagar. FAST! Sedan dess har vi haft ett otroligt starkt och bra förhållande..med många pussar, roadtrips, utlandsresor och fantastiska ögonblick.
 
Mer om förlovningen och vad som hände fram till bröllopet kommer i ett annat inlägg!
Richard jag älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Helena

Fint :) Ni är fina tillsammans!

Svar: Tack så söt du är :)
Johanna Augustesen

2012-08-13 @ 22:17:34
URL: http://helenalind.wordpress.com
Postat av: Bride to be*

Hej och grattis till ett lyckat bröllop!
Jag är bara lite nyfiken... vad kostade hela kalaset?
Vi planerar och planerar för att få det billigt men det känns som om det kan dra iväg lite....
Kan du inte göra ett litet pris inlägg?
MVH/Braid to be*

Svar: Hej! Tack så mycket :) Visst kan jag det, gjorde en jämförelse mellan budgeten i december och beräknat resultat.
Kram
Johanna Augustesen

2012-08-17 @ 13:44:15
URL: http://happyhitched.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0