Beslut beslut beslut..

Jag kan för guds skull inte bestämma mig och jag börjar få ont i magen, för er som inte känner mig personligen lider jag av kronsik beslutsångest - inte ett skämt jag är seriös! Allt som inte direkt handlar om mig är fine..jobb..skola och allt sådant är det inga problem. Men när det kommer till "vad ska vi äta till middag", "ska vi ha kvisttomater eller vanliga", "huummm..vad ska jag beställa för mat" "..eller ha för smak på glassen". Herregud det tar en kvart.
Ibland tror jag att butikspersonalen tror att jag snattar för jag går runt så länge i matbutiken. Jag går fram och tillbaka 20 ggr innan jag tvingar mig själv att fatta ett beslut.

Hur tror ni då jag är när det kommer till mitt BRÖLLOP? Oh my lord säger jag bara..my lord!

Jag har alltid tänkt på mitt eget bröllop som stortslaget, vackra dukningar, god mat och en fantastisk lokal..ja i ett slott såklart. Men nu när man faktiskt är här och alla besluten ska fattas blir man väldigt tafatt och lost. Ska vi lägga 110.000:- på bröllopet - really? Det är crazy mycket pengar..eller ska vi hitta någon version för att banta ner budgeten? Hur ska man lyckas göra detta?

Om jag skulle downsiza bröllopet är jag rädd att jag skulle tänka på det FOREVER (ja jag maler besluten både innan och efteråt) och känna mig besviken att vi inte la ner 40.000:- till och fick det precis som vi ville (jag ville :p).

Oh well..jag kommer nog ge mig själv en hjärnblödning!

Kommer detta vara mig på bröllopsdagen? Planera in till det sista..?

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har också alltid drömt om ett stort, fancy bröllop och började räkna lite och visst så blir det svindyrt! Men det är trots allt en av de viktigaste dagarna i ens liv så om man är som vi och drömt om ett stort bröllop så kan det vara värt att faktiskt lägga dessa pengar på det!



2012-02-03 @ 07:24:22
URL: http://mamin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Mycket bra sagt! Det är ju ändå THE day och då är det värt slantarna!

2012-02-05 @ 16:02:15
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0