Bröllopstårtan del 70

Bröllopstårtan har varit ett hett ämne i mitt bröllopshuvud.
Jag vill inte ha vanlig princesstårta och vill inte lägga 4000:- på en våningstårta. Trodde att det var supersvårt att göra tårtan jag vill ha och att det var därför konditorerna i Kalmar inte gjorde dem. ETT SKÄMT!

Kollade lite på YouTube och är nu expert på bröllopstårtor :) Lätt som en plätt och förstår inte varför konditorerna inte gör dessa tårtor..det är ju bara att ta lite extra betalt.

Här nere har ni några videos för hur ni lyckas med bröllopstårtan utan att bli rånade!

Klicka på bilderna för att komma till videon!


Kommentarer
Postat av: Amanda - Fuckin' perfect

Precis så vi också hade tänkt oss - Cake Boss stilen. Alternativet är att använda sig utav frosting mellan lagrerna och använda fondant utan på då det är stelt och mer lätthanterligt vid dekorering ifall man skulle vilja klä tårta med något dvs.



Men som du säger ingen kan/vill i sverige då det inte tillhör standard så vi ska göra det själva - jag och mammsen.

2012-01-17 @ 20:54:18
URL: http://traveler.blogg.se/
Postat av: Johanna

Cake boss is the shit! Jag vill ha mousse mellan lagren men vet inte i vilka smaker..och hallon. Vill ha en snygg och god tårta :)



Sugerpaste och liknande är vidrigt så vill ha frosting runt så vore perfekt att ha det där verktyget dom använder i videon för att få lite stil på utsidan. Vi får sa..mamma får sätta begränsningarna :)

2012-01-18 @ 13:04:01
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0