Svennebanan tårta

Tänkte ge er en uppdatering om vad som händer på tårtfronten!

Ville ju egentligen ha en våningstårta, eller en tårta som nästan är staplad på varandra men där man kan ha blommor emellan - men finns ingen i Kalmar som gör sådana tårtor till ett vettigt pris.
Försökte kontakta en tjej som gör tårtor men hon svarar fortfarande inte, men tydligen tar hon från 45:-/biten så vår tårta lär hon ta minst 50:-/bit..not ok.

Så det blir en svennebanan tårta som jag kallar dom ;) Ska försöka hitta en tårtställning för en billig peng så kanske den valda konditorn kan använda min egna ställning. City Gross lutar vi mot nu då dom har bra priset, 12-14:-/bit för vit princesstårta med valfri sylt alternativt 35:-/bit för bröllopstårtan.

Annars tar Danska Wienerbageriet från 35:-/bit så ska kolla med dom också när vi bestämt hur tårtan ska se ut. Har inte sett City Gross´s bröllopstårtor men känns mest safe att välja ett riktigt kondotori.

En kombo av dessa är min drömtårta..mamma kan du göra denna?
Vill ha den vänstra täckt med kräm som den högra

Men i Kalmar gör dom bara svennetårtor (enskillda tårtor):


Sött men "rundade" tårtor..lite speciell svennetårta.


Fina dekorationer..dock ej formen som ett hjärta!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vi lyckades efter många om och men få tag på en tjej som gör våningstårtor. Hon startar företag nu i början av året. Hon kommer dock att hinna göra många våningstårtor under våren och sommaren, innan det är vår tur. Men även här i Umeå fick vi till svar att inga konditorier gör våningstårtor.



En nödlösning kan ju vara att be en vän/släkting som gillar att baka (och gillar utmaningar)? som jag förstår det krävs det bara lite utrustning och en massa övning! Är lite sugen på att prova själv, kanske blir till sambons födelsedag... : )



Har kikat lite på den här sidan innan jag visste om vi skulle kunna ha våningstårta. Här har de en massa olika ställningar: http://www.tartdekorationer.se/tartdekoration-tartstallningar.html

2012-01-06 @ 16:34:30
URL: http://inodochlust.blogg.se/
Postat av: Johanna

Även kakburken.se har lite olika varianter som kan piffa till en "svennetårta"! : )

2012-01-06 @ 16:40:22
URL: http://inodochlust.blogg.se/
Postat av: Lizette

Konstigt att ingen gör våningstårtor i Kalmar. Här gör de flesta det. Ingen konditor utanför Kalmar som kan göra det?

2012-01-06 @ 18:11:15
URL: http://lizettesbrollop.blogg.se/
Postat av: Johanna

Johanna: Gud vilken tur! Det finns folk som gör det, två tjejer som håller på att starta företag men en av dom tycker jag inte är särskilt duktig..hon gör mest vanliga tårtor. Och den andra svarar inte på mail men är tydligen svindyr.



Så ska kolla med mamma som är jätteduktig på att baka. Men hon bor 40mil bort, men dom ska komma ner några dagar tidigare så hon har tid att göra den.



Ska kolla på länkarna :)

Stort tack!

2012-01-07 @ 10:23:59
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/
Postat av: Johanna

Lizette: Tycker jag också, iaf att man har flera olika ställningar - det är ju inte särskilt svårt :p

Som sagt två som gör men dom är inte aktuella..en tycker jag inte om och en är dyyyyr.

2012-01-07 @ 10:26:24
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/
Postat av: Susanne Nyström

PEPPES KÖK i Kalmar gör sådan tårtor du letar efter. Vi ställer ut på bröllopsässan, besök gärna vår monter. Vår hemsida är på G, vi har dock många foton upplagda på facebook - inte så många bröllopstårtor än - men mycket andra tårtor. Vi har även catering och sköter köket på Törneby herrgård.

2012-02-08 @ 12:29:28
Postat av: Johanna

Susanne: Spännande..då får jag besöka er monter då! :)

2012-02-08 @ 23:03:15
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/
Postat av: Susanne Nyström

Välkommen!

2012-02-09 @ 11:15:18
Postat av: Maria

Vet att detta är ett jäte gammalt inlägg men jag sitter och läser hela din blogg nu för jag ska gifta mig nästa år och kollar inspiration =)
vill bara säga att du ska vara glad om du hittar så billiga tårtor... jag bor i gbg och vi kommer få betala mellan 75-85 kr /bit!

2014-11-28 @ 15:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0